Muzyka dworu hiszpańskiego przełomu XVII i XVIII wieku
Anna Buczyńska – klawesyn
Koordynator: ad. dr hab. Mariusz Ciołko
Program:
PADRE ANTONIO SOLER (1729-1783)
– SONATAS PARA INSTRUMENTOS DE TECLA
Sonata nr 72 en modo dorico – Allegro.
Sonata nr 73 en re mayor – Allegro.
Sonata nr 74 en re mayor – Andante.
Sonata nr 77 en fa sostenido menor – Andante largo.
Sonata nr 78 en fa sostenido menor – Allegro non tanto.
Sonata nr 79 en fa sostenido mayor – Cantabile. Allegro.
– FANDANGO
Wstęp wolny – zapraszamy
dr ANNA KRZYSZTOFIK – BUCZYŃSKA
Ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr H. Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr M. Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe w Filii AMFC w Białymstoku w klasie prof. J. Kadłubiskiego.
Naukę gry na klawesynie rozpoczęła w Filii AMFC w Białymstoku pod kierunkiem prof. P. Wilczyńskiego, a następnie u mgr E. Adamczyk. W 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC Wydział w Białymstoku w klasie klawesynu prof. L. Stawarz.
Jako pianistka i klawesynistka pracuje na stanowisku adiunkta na UMFC w Warszawie – Wydział
Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku.
Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415, z którym występuje jako solistka i kameralistka, wykonując partie basso continuo na klawesynie i pozytywie. Jako muzyk orkiestrowy pracuje w Orkiestrze Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, realizując tam partie fortepianu, klawesynu, czelesty i organów. Jako korepetytor pracowała w OIFP-ECS w Białymstoku przy realizacji oper: St. Moniuszko „Straszny Dwór”, G. Verdi „Traviata”, W. A. Mozart „Czarodziejski Flet”, G. Ph. Telemann „Pimpinone”, G. Bizeta „Carmen”, J. Strauss „Zemsta Nietoperza”, G. Puccini „Cyganeria” a także musicali Ch. Williams „Korczak”, A. L. Weber „Upiór w operze”, J. Bock „Skrzypek na dachu”, L. Simon „Doktor Żywago” oraz bajki „Adonis ma gościa” z muzyką J. Lubowicza.
Dzięki grze na kilku instrumentach wykonuje muzykę od XVI – wiecznej do współczesnej.