Koncert

Kiedy:
19 Kwiecień 2016@19:00 – 21:00
2016-04-19T19:00:00+02:00
2016-04-19T21:00:00+02:00
Gdzie:
sala Koncertowa
Kawaleryjska 5
Białystok
Polska
Koszty:
Bez opłat

W programie:

Gabriel Faure- Cztery pieśni w transkrypcji na altówkę i fortepian
Les Berceaux op.23 nr 1
Sylvie op.6 nr 3
Au bord de l’ eau op.8 nr 1
Toujours (Poèmè d,un jour, op. 21)

Radosław Koper- altówka
Katarzyna Makal-Żmuda- fortepian

César Franck – Sonate A-Dur na skrzypce i fortepian, w transkrypcji na altówkę

1. Allegretto ben moderato;
2. Allegro;
3. Recitativo-Fantasia: Ben moderato
4. Allegretto poco mosso

Radosław Koper- altówka
Katarzyna Makal-Żmuda- fortepian

Paul Juon – Trio-Miniaturen na skrzypce, wiolonczelę i fortepian w transkrypcji na saksofon sopranowy, altówkę i fortepian

1. Reverie op.18 nr 3
2.Humoreske op.18 nr 7
3.Elegie op.18 nr 6
4.Danse phantastique op.24 nr 2

Jacek Olchanowski- saksofon sopranowy
Radosław Koper- altówka
Katarzyna Makal-Żmuda- fortepian

Radosław Koper – altówka
Białostoczanin, absolwent PSM II st w Białymstoku oraz Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie altówki prof. Zbigniewa Friemana (1994). Umiejętności instrumentalne doskonalił także na kursach mistrzowskich pod kierunkiem Melos Quartett w Stuttgarcie(1993) oraz kursach kameralnych w Łańcucie i Hochschule fur Musik Hannover. W 2013 roku uzyskał tytuł doktora nauk muzycznych Uniwestytetu Muzycznego im Fryderyka Chopina w Warszawie, pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym UMFC w Białymstoku, jest także muzykiem orkiestrowym Opery i Filharmonii Podlaskiej.

Jest członkiem białostockich zespołów kameralnych : „ Ars Iuvenum”, Kwartetu Podlaskiego , Kwartetu Andante, oraz Kwartetu Prima Voce, z którymi wielokrotnie koncertował a także brał udział w koncertach live i radiowych nagraniach archiwalnych.

W kręgu zainteresowań Radosława Kopera znajduje się też muzyka dawna wykonywana na kopiach instrumentów z epoki. Pasję tę realizuje grając na skrzypcach i altówce w działających w Białymstoku zespołach muzyki dawnej Consort 415 i Diletto, a także współpracując z Baroque Collegium Musicum pod kierunkiem Dariusza Hajdukiewicza, Orkiestrą XVIII wieku kierowaną przez Tomasza Ślusarczyka oraz orkiestrą barokową Camerata Podlaska pod dyrekcją Bożeny Bojaryn-Przybyły, zrzeszającą muzyków z głównych ośrodków muzyki dawnej w Polsce .

W roku 2004 otrzymał Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wkład w rozwój polskiej kultury muzycznej i promocję kultury województwa podlaskiego, natomiast w roku 2014 został uhonorowany odznaką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

Katarzyna Makal–Żmuda – fortepian
Katarzyna Makal – Żmuda jest adiunktem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku. W 2014 roku uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego sztuki muzycznej. Kształciła się w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku, a następnie w Akademii Muzycznej w Katowicach i Łodzi (klasa fortepianu prof. J. Domańskiej i prof. M. Drewnowskiego, kameralistyka i nauka akompaniamentu prof. R. Michalak, prof. K. Słobodnik i prof. M. Gozdecka, klawesyn prof. M. Toporowski) oraz w Bydgoszczy, gdzie doskonaliła umiejętności pianistyczne pod kierunkiem prof. Jerzego Godziszewskiego na Podyplomowym Studium Instrumentalistyki. Laureatka IV Międzynarodowego Festiwalu Pianistycznego im. Józefa Hofmanna, nagrody dla najlepszego akompaniatora na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antano Kucingio w Wilnie oraz kilkunastu wyróżnień za akompaniament na konkursach dla uczniów szkół muzycznych. Prowadzi ożywioną działalność koncertową. Dokonała także kilku nagrań płytowych. Płyta Polish Violin Sonatas – Żeleński, Noskowski, nagrana wspólnie z Włodzimierzem Promińskim, wydana przez wytwórnię fonograficzną MUZA Polskie Nagrania, otrzymała nominację do nagrody „Fryderyk 2012″. Nagrała utwory Zbigniewa Popielskiego – na fortepian solo oraz na fortepian i saksofon, wspólnie z Aliną Mleczko. Wykonała też partię fortepianu w nagraniach chóralnych pod dyrekcją Violetty Bieleckiej. Dla Programu 2 Telewizji Polskiej nagrała utwory fortepianowe Józefa Kofflera do audycji poświęconej pamięci kompozytora. Jej występy były również kilkakrotnie rejestrowane przez Telewizję Białystok min. Andante Spianato i Wielki Polonez Es – dur Op.22 Fryderyka Chopina, który wykonała wraz z Orkiestrą Filharmonii Białostockiej. Jest autorką kilku publikacji z dziedziny pianistyki i kameralistyki fortepianowej. Prowadzi warsztaty i wykłady oraz jest członkiem jury konkursów fortepianowych i kameralnych. Od 2004r. naucza gry na fortepianie w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Ełku. Jej uczniowie wielokrotnie zdobywali nagrody i wyróżnienia na konkursach pianistycznych. Jest twórcą i organizatorem Międzynarodowego Konkursu Duetów Fortepianowych w Ełku oraz Konkursu Kameralistyki Wokalnej i Instrumentalnej im. Zbigniewa Popielskiego na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym UMFC. Pełni też funkcję prezesa Mazurskiego Stowarzyszenia Muzycznego Camerata. Za działalność artystyczną i pedagogiczną otrzymała szereg nagród i dyplomów uznania.

Jacek Olchanowski
Urodził się w 1973 r. w Białymstoku. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku 7 lat na fortepianie u mgr Barbary Wyszczelskiej. Naukę kontynuował w Szkole Muzycznej II st. na saksofonie- na początku u swojego ojca, mgr. Stanisława Olchanowskiego (wieloletni pedagog i muzyk Filharmonii Białostockiej). Laureat II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Szkół Muzycznych II stopnia i Liceów Muzycznych (Olsztyn). W 1997 r. ukończył z wyróżnieniem AMFC w Warszawie w klasie saksofonu wykł. Krzysztofa Herdera. W tym samym roku uczestniczył w Letniej Akademii Mozartowskiej w Salzburgu w klasie prof. Eugenn’a Rousseau. W latach 2000- 2001 uzyskał stypendium Rządu Republiki Francji (I nagroda w konkursie), doskonaląc swoje umiejętności w Conservatoire National de Regionde Metz (w klasie prof. Huberta Pratiego i as. Christiana Joyeux), oraz u najlepszych pedagogów saksofonu (Davida Pitucha, Michael Leonarda, Erica Barreta, Michała Kulentego, Erica Fiegela, Laurenta „Gianez” Gianessiniego, Jeana Kiffera, Fabrice’a Morettiego, Eda Bogaarta, Johna Sampena). Grał prawykonania polskie takich utworów, jak „Ballade” Franka Martina, „Improvisation II” Gerarda Gastinel, „Wariacje Patetyczne” Idy Gotkovski (wersja na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową), „In Freundschaft” Karl-Heinza Stockhausena. Jest finalistą konkursu saksofonowego w Metz (2007) oraz stypendystą Marszałka Województwa Białostockiego (2001) i Prezydenta Miasta Białegostoku (2010). Koncentruje w kraju i za granicą (Sankt Petersburg, Salzburg, Genewa, Metz). Obecnie współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską.