Koncert dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku

Kiedy:
12 Styczeń 2017@11:00 – 12:00
2017-01-12T11:00:00+01:00
2017-01-12T12:00:00+01:00
Gdzie:
Sala Koncertowa
Kawaleryjska 5
Białystok
Polska

Katarzyna Elżbieta Pawelec – flet
Marcin Józef Kryński – pozytyw

Program

  1. Georg Friedrich Händel – Sonata g-moll HWV 360 (I.Adagio, II. Andante, III. Adagio, IV. Presto)
  2. Georg Friedrich Händel – Aria „Obra mai fu” z opery Xerxes (transkrypcja na flet i organy)
  3. Johann Jacob Froberger – Toccata nr II in d (pozytyw solo)
  4. Georg Philipp Telemann – Partita nr 2 G-dur TWV 41:G2 (I. Siciliano II. Allegro III. Allegro IV. Allegro V. Affettuoso VI. Presto VII. Tempo di Minuetto)
  5. Johann Jacob Froberger – Toccata nr VII in g (pozytyw solo)
  6. Johann Sebastian Bach – Sonata C-dur BWV 1033 (I. Andante—Presto II. Allegro III. Adagio IV Menuetto V. Menuetto)
  7. Ennio Morricone – Gabriel’s Oboe z filmu Misja (transkrypcja na flet i organy)

Notki biograficzne

Katarzyna Pawelec, ur. 1989 r. – flecistka.
Edukację w Szkole Muzycznej II stopnia w Sochaczewie rozpoczęła w 2005 roku w klasie fletu p. Pawła Leszczyńskiego. W tym czasie brała udział w licznych konkursach solowych i kameralnych m.in. Ogólnopolski Festiwal Fletowy – wyróżnienie, Konkurs „Etiuda” w Szczecinie, Konkurs Muzyki Współczesnej w Płocku, Makroregionalne Przesłuchania Zespołów Instrumentów Dętych gdzie z kwartetem fletowym uzyskała dyplom laureata.
W 2010 r. rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (filia Białystok) w klasie dr hab. Krystyny Gołaszewskiej. Ukończyła je uzyskując tytuł magistra sztuki w 2015r.
Umiejętności gry doskonaliła uczestnicząc w seminariach i kursach (m.in. Międzynarodowy Kurs Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu) u takich wybitnych flecistów jak: Elżbieta Dastych-Szwarz, Joanna Gatniejewska, Agata Igras-Sawicka, Elżbieta Gajewska, Davide Formisano. Obecnie jest flecistką Łowickiej Orkiestry Kameralnej.

Marcin Józef Kryński, ur. 1992 – organista.
W 2005 roku rozpoczął kształcenie w zakresie gry na organach w Szkole Muzycznej II-go stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w klasie prof. Marii Terleckiej, którą ukończył w 2011 roku.
W 2014 ukończył studia pierwszego stopnia zaś w 2016 roku studia drugiego stopnia w zakresie gry na organach w klasie dr hab. Jana Bokszczanina na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku.
Doskonalił swe umiejętności gry na instrumencie zarówno w kraju jak i za granicą, na kursach mistrzowskich u znanych i cenionych pedagogów takich jak m.in.: prof. Alexey Schmitov (Rosja), Peter van Dijk (Holandia), Kevin Bowyer (Wielka Brytania), Maurizio Maffezzoli (Włochy), Łukasz Mosur, Józef Serafin, Jarosław Wróblewski, Michał Jung (Polska).
Uczestniczył również w konkursach organowych takich jak np. konkurs o „Złoty Laur Młodego Organisty” w Giżycku.
Koncertował zarówno z orkiestrą jak i z chórem. W 2015 roku wykonywał m.in. wspólnie z orkiestrą pod batutą Stanisława Krawczyńskiego mszę F-dur op. 41. Koncerty miały miejsce z okazji obchodów 40-lecia Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku. W 2016 roku wykonał wspólnie z orkiestrą pod batutą Jana Miłosza Zarzyckiego Requiem d-moll KV 626 Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Interesuje się głównie muzyką angielskiego baroku oraz muzyką organową Maxa Regera. Napisał na ten temat pracę licencjacką pt.: „Cechy stylistyczne angielskiej muzyki organowej w Baroku”. Jest również autorem pracy magisterskiej nt.: „Opus 135b i 135a jako zwieńczenie twórczości organowej Maxa Regera”.