Koncert

Kiedy:
23 Styczeń 2018@19:00 – 20:00
2018-01-23T19:00:00+01:00
2018-01-23T20:00:00+01:00
Gdzie:
Aula Magna Pałacu Branickich
Jana Kilińskiego 1
15-089 Białystok
Polska

Kamil Łomasko – kontrabas
Olga Anikiej – fortepian
Anna Wróbel – wiolonczela
Małgorzata Marczyk – fortepian

Program

S.Rachmaninow – Wokaliza
N.Paganini- Temat z wariacjami na strunie G na temat opery Gioacchino Rossiniego „Mojżesz w Egipcie”
J.Martini – Plaisir d’amour
G.Bottesini – Capriccio di bravura
Luigi Boccherini – Rondo
Gioacchino Rossini – „Une larme” na wiolonczelę i fortepian
David Popper – Tarantella
David Popper – Rapsodia węgierska

wstęp wolny – zapraszamy

Kamil Łomasko

Urodził się w Białymstoku. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w klasie fortepianu mgr Krystyny Wachowskiej oraz Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Lutosławskiego w Białymstoku w klasie kontrabasu prof. Leszka Sokołowskiego. W 2006 roku ukończył z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina w Warszawie, Filia w Białymstoku w klasie kontrabasu prof. Leszka Sokołowskiego.
Jest laureatem nagród i wyróżnień na konkursach kontrabasowych. W 2000 roku otrzymał II nagrodę na Ogólnopolskim Przesłuchaniu Uczniów Klas Wiolonczeli i Kontrabasu Szkół Muzycznych II Stopnia w Elblągu. W 2002 roku zdobył wyróżnienie na VII Ogólnopolskim Konkursie Kontrabasowym im. A. B. Ciechańskiego w Poznaniu. W 2006 roku zdobył wyróżnienie na I Ogólnopolskim Konkursie Kontrabasowym w Łodzi. Natomiast w 2013 roku zdobył wyróżnienie na Konkursie Osobowości Kontrabasowych w ramach I Międzynarodowego Sympozjum Kontrabasowego we Wrocławiu.
W 2001 roku został stypendystą Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. W 2003 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Sztuki. W 2015 roku otrzymał Stypendium Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego „MŁODA POLSKA” na zakup kontrabasu.
Występował jako solista z orkiestrą „Concerto Avenna” w Warszawie, orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku oraz Suwalską Orkiestrą Kameralną. Pod patronatem Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci koncertował w Muzeum I.J. Paderewskiego (Łazienki Królewskie) w Warszawie. Wystąpił w Litewskiej Akademii Muzycznej w Wilnie.
Uczestniczył w Międzynarodowych Młodzieżowych Warsztatach Muzycznych w Szczecinie. Brał udział w mistrzowskich kursach w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Janowcu, Łańcucie i w Białymstoku.
Jako muzyk orkiestrowy współpracował z Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie oraz orkiestrą „Sinfonia Varsovia”. Od 2002 roku, jako kameralista gra w duecie z pianistką ad. dr Olgą Anikiej, występując w Polsce i za granicą. W latach 2013-2014 prowadził zajęcia z kameralistyki i studiów orkiestrowych w ramach Warsztatów Orkiestrowych i Kameralnych „MUZYKA NASZYCH CZASÓW” w Inowrocławiu. W 2017 roku prowadził zajęcia indywidualne w ramach Wakacyjnych Warsztatów Muzycznych „Czas na Muzykę” w Szeligach k/Ełku.
Ponadto w latach 2007-2014 był asystentem w klasie kontrabasu prof. Leszka Sokołowskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku. Od 2004 roku jest członkiem orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej-Europejskiego Centrum Sztuki w Białymstoku, gdzie obecnie piastuje stanowisko kontrabasisty – I głos. Od 2014 roku jest nauczycielem klasy kontrabasu w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku. W grudniu 2014 r. uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych. Obecnie jest zatrudniony na stanowisku adiunkta w rodzimej uczelni.

Olga Anikiej
Absolwentka Filii AMFC w Warszawie w klasie fortepianu prof. Witalisa Raczkiewicza (dyplom z wyróżnieniem). W lipcu 2012 r. uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku.
Swoje umiejętności doskonaliła na pianistycznych kursach mistrzowskich w Dusznikach-Zdroju u prof. Tatiany Szebanowej, w Konserwatorium Muzycznym im. P. Czajkowskiego w Moskwie u prof. S. Dorienskiego, w Akademii Muzycznej w Mińsku u prof. W. Szackiego, w Toronto u prof. N. Tiomkin. Brała czynny udział w wielu ogólnopolskich seminariach pianistycznych, pracując pod kierunkiem prof. prof. J. Rose’a, W. Mierżanowa, Lee Kum Singa, J. Marchwińskiego, M. O’Rourke’a i in. Uczestniczyła w Żywym Wydaniu Wszystkich Dzieł Fryderyka Chopina (Warszawa, Białystok 1999r.) oraz w XI Międzynarodowym Turnieju Pianistycznym w Antoninie. Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową. Posiada szeroki i różnorodny repertuar w dziedzinie kameralistyki, obejmujący dzieła pochodzące z różnych okresów stylistycznych. Jako kameralistka koncertowała m.in. z muzykami Opery i Filharmonii Podlaskiej, z zespołem Ars Iuvenum, z członkami kwartetu Camerata i kwartetu im. A. Tansmana. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Sławek A. Wróblewski, Tomasz Tokarczyk, Joanna Nowicka. W lutym 2014 r. wystąpiła na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wykonując II Koncert fortepianowy Wojciecha Kilara z towarzyszeniem Orkiestry symfonicznej UMFC w Białymstoku. (Prawykonanie w Białymstoku). W tym samym roku ukazała się jej pierwsza płyta CD z dziełami S. Rachmaninowa, którą nagrała wspólnie z wiolonczelistą Romanem Hoffmannem. Kolejna płyta wydana w 2015 r. „Liryka wokalna polskich kompozytorów współczesnych” była rezultatem współpracy z wokalistką Hanną Zajączkiewicz. Od 2015 r. występuje w duecie fortepianowym z Katarzyną Makal- Żmudą (Poeme Piano Duo).W 2017 r. wspólnie z Katarzyną Makal- Żmudą nagrała płytę Maksymiuk, Popielski, Serocki – Works for piano and piano duo (Acte Prealable).

Anna Wróbel urodziła się 13 września 1981 r. w Warszawie. Pochodzi z rodziny o szerokich tradycjach muzycznych. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fr. Chopina w Warszawie, w klasie prof. A. Wróbla. Ponadto swoje wiolonczelowe umiejętności pogłębiała u prof. A. Orkisza, R. Jabłońskiego, P. Janowskiego oraz  I. Monighettiego. W 2007 r. miała zaszczyt i niewątpliwą przyjemność uczestniczyć w kursach zorganizowanych w Caracas, a prowadzonych przez świetnego wenezuelskiego wiolonczelistę dr Williama Molinę. Na zakończenie kursu, w ramach uznania dla jej talentu i zdolności została przyjęta w poczet członków elitarnej Latynoamerykańskiej Akademii Wiolonczelowej.  Anna Wróbel urodziła się 13 września 1981 r. w Warszawie. Pochodzi z rodziny o szerokich tradycjach muzycznych. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fr. Chopina w Warszawie, w klasie prof. A. Wróbla. Ponadto swoje wiolonczelowe umiejętności pogłębiała u prof. A. Orkisza, R. Jabłońskiego, P. Janowskiego oraz  I. Monighettiego. W 2007 r. miała zaszczyt i niewątpliwą przyjemność uczestniczyć w kursach zorganizowanych w Caracas, a prowadzonych przez świetnego wenezuelskiego wiolonczelistę dr Williama Molinę. Na zakończenie kursu, w ramach uznania dla jej talentu i zdolności została przyjęta w poczet członków elitarnej Latynoamerykańskiej Akademii Wiolonczelowej.   Występowała na wielu Festiwalach, u boku wielu znamienitych polskich artystów oraz jako solistka  z zespołem Camerata Vistula, Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Łukasza Borowicza, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” pod dyrekcją A. Duczmal, z Orkiestrą Warszawskiej Opery Kameralnej i Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej. Koncertowała w wielu miastach Polski, krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz w Wenezueli, gdzie w 2010 r. wykonała utwór Piotra Wróbla „Moliendo cafe” oparty na wenezuelskich melodiach ludowych. Wykonanie to, wraz z zespołem Camerata Vistula spotkało się z ogromnym aplauzem wenezuelskiej publiczności. Koncert Anny Wróbel w Caracas zaszczycił też dr Jose Antonio Abreu, twórca wenezuelskiego systemu edukacji muzycznej „El sistema”, który pochwalił zarówno kompozycję, jak i wykonanie. „Moliendo cafe” zostało uroczyście zadedykowane dr Jose Antonio Abreu. Dokonała wielu prawykonań utworów B. Konowalskiego, Z. Bagińskiego, J. Derfla, J. Maksymiuka, P. Wróbla. Również jako pierwsza, od 1868 r. wykonała i, wraz z zespołem Camerata Vistula nagrała dla „Pro Musica Camerata” – utwór polskiego kompozytora Antoniego Stolpego – „Scena dramatyczna” na wiolonczelę i kwintet smyczkowy. Wraz z pianistą M. Rutkowskim nagrała dla firmy „Dux” Suitę na wiolonczelę i fortepian – innego, znakomitego polskiego kompozytora – Aleksandra Kulikowskiego. Anna Wróbel ma na swoim koncie także pierwsze współczesne wykonanie „Fantazji” na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną A. Stolpego oraz „Serenady” na ten sam skład – M. Popławskiego, a także „Suity” Witolda Maliszewskiego na wiolonczelę i sekstet smyczkowy. Wraz z pianistą Mariuszem Dropkiem nagrała płytę „Les Larmes”, na której znalazły się polskie miniatury wiolonczelowe. Jest to światowa premiera fonograficzna.  Anna Wróbel, wraz z Rodzicami – Andrzejem Wróblem i Elżbietą Piwkowską-Wróbel tworzy Rodzinne Trio Wiolonczelowe, którego koncerty zawsze spotykają się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony publiczności. Dla tej formacji powstało wiele utworów takich polskich kompozytorów jak Jerzy Maksymiuk, Jerzy Derfel, Benedykt Konowalski, Piotr Wróbel.Anna Wróbel prowadzi ożywioną działalność koncertową, grając zarówno w zespołach kameralnych i orkiestrach. Występuje też jako solistka.  Anna Wróbel jest też absolwentką muzykologii w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. W roku 2012 Anna Wróbel uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a w 2016 otrzymała habilitację. Wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Łukasza Borowicza nagrała Koncert wiolonczelowy Aleksandra Kulikowskiego, a z zespołem Camerata Vistula nagrała płytę „Choralis Passeris”, na której znalazły się utwory polskie na wiolonczelę i zespół smyczkowy. Są to, kolejne w dorobku wiolonczelistki – światowe premiery fonograficzne. Ostatnio artystka nagrała wszystkie kaprysy na wiolonczelę solo Alfredo Piattiego. Anna Wróbel od 2014 pełni funkcję adiunkta na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, w filii w Białymstoku.

Małgorzata Marczyk Pianistka, urodzona 1 stycznia 1991 r. w Zambrowie. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku w klasie fortepianu prof. Jerzego Maciejewskiego. Część studiów odbyła w Estonian Academy of Music and Theatre w Tallinie (Estonia) w klasie fortepianu rektora tamtejszej uczelni, Peepa Lassmanna. W maju 2016 roku uzyskała dyplom ukończenia Międzywydziałowego Podyplomowego Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Obecnie słuchaczka Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Swoje umiejętności z zakresu pianistyki zarówno solowej, jak i kameralnej doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich i seminariach pianistycznych w Polsce i za granicą (m.in. w Royal College of Music w Londynie, uzyskując II nagrodę za najlepszy występ podczas finałowego koncertu uczestników kursu). Współpracowała z najznakomitszymi artystami światowej pianistyki (Elżbieta Tarnawska, Andrzej Jasiński, Andrzej Tatarski, Roustem Saitkoulov, Kevin Kenner).
Uczestniczyła w wielu konkursach solowych i kameralnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, zdobywając m.in. wyróżnienie w XII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego – Łomianki/Izabelin 2012. W 2013 roku brała udział w międzynarodowym projekcie orkiestrowym „I, Culture Orchestra”, zrzeszającym młodych muzyków z Europy Wschodniej, w ramach którego koncertowała w Polsce, Szwecji, Danii, Estonii, Ukrainie, Islandii oraz podczas Szczytu Partnerstwa Wschodniego w Wilnie.
Jako solistka i kameralistka koncertuje w wielu miastach Polski i poza jej granicami. Nieprzerwanie współpracuje z wieloma instytucjami kultury oraz uczestniczy w licznych festiwalach muzycznych (Festiwal Polskiej Muzyki Kameralnej, Podlaski Festiwal Nauki Sztuki Filharmonia Narodowa, Warszawskie Towarzystwo Muzyczne,). Na polu kameralistyki, którą darzy szczególnym zainteresowaniem, współpracuje z wieloma instrumentalistami i wokalistami, wykonując głównie utwory polskich kompozytorów. Preferencje repertuarowe pianistki kierują się ku muzyce kameralnej XIX i XX wieku. Wraz z wiolonczelistką Anną Wróbel podczas licznych koncertów, projektów i festiwali dokonała wielu wykonań i prawykonań polskich dzieł muzyki wiolonczelowej i fortepianowej.
Od 2014 roku nieprzerwanie współpracuje z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej, Obecnie zatrudniona na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Jest pianistką w klasie śpiewu solowego ad. dr hab. Adama Zdunikowskiego we współpracy z Zakładem Wokalistyki Wydziału Instrumentalno–Pedagogicznego w Białymstoku.