TWÓRCZOŚĆ CHRISTLIEBA SIEGMUNDA BINDERA (1723-1789) NA TLE MUZYCZNEGO ŻYCIA DREZNA W XVIII W

Kiedy:
14 Listopad 2017@19:00 – 20:00
2017-11-14T19:00:00+01:00
2017-11-14T20:00:00+01:00
Gdzie:
Sala Audytoryjna
Kawaleryjska 5
Białystok
Polska

Paulina Tkaczyk – klawesyn (Kraków)

PROGRAM:
Christlieb Siegmund Binder (1723-1789) – Sonata a-moll nr V op.1:    
– Grave- Allegro 
– Un poco Adagio e grazioso 
– Allegro assai e  scherzando

Christlieb Siegmund Binder (1723-1789) – wybór części ze zbioru Sonat klawesynowych op.1: – Sonata III c-moll Cantabile alla Pastorale
– Sonata IV E-dur Andante
– Sonata IV E-dur Tempo di Minuetto
– Sonata VI B-dur Adagio
– Sonata II D-dur Allegro

Paulina Tkaczyk

Doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu Prof. Bogumiły Gizbert-Studnickiej oraz Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie klawesynu
i pianoforte Prof. Roberta Hilla (dyplomy z wyróżnieniem). Ukończyła również studia podyplomowe w Hochschule für Musik und Theater w Monachium w klasie klawesynu Prof. Christine Schornsheim uzyskując Dyplom Koncertowy. Studiowała także grę na flecie barokowym traverso u Prof. Karla Kaisera oraz
u Prof. Michaela Schmidta-Casdorffa. Swoje umiejętności rozwijała na wielu mistrzowskich kursach klawesynowych i fletowych. Pracowała wtedy pod kierunkiem takich profesorów jak:
H. Dreyfus, K. Gilbert, C. Tilney, B. van Asperen, R. Kohnen,
J. Christensen, I. Wjuniski, W. Kłosiewicz, B. Kuijken, J. Ogg, R. Brown.
W 2003 roku zdobyła wyróżnienie na Konkursie Klawesynowym Wyższych Uczelni Niemieckich
w Saarbrücken. Za szczególne osiągnięcia artystyczne otrzymała Nagrodę Edukacyjną Miasta Krakowa, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, „Sapere Auso” Małopolskiej Fundacji Stypendialnej, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP „Młoda Polska”, Stypendium DAAD Deutscher Akademischer Austausch Dienst.
W 2002 roku założyła zespół „Cantica Sacra”, następnie „Musica Graziosa” (2008) oraz „Ad libitum” (2009). Współpracuje również z wieloma zespołami polskimi i zagranicznymi.
Prowadzi kursy i wykłady poświęcone wykonawstwu muzyki barokowej. Koncertuje jako klawesynistka, pianistka i flecistka w kraju i za granicą. Brała udział w wielu prestiżowych festiwalach
i koncertach w Polsce, Francji, Niemczech, Słowacji i Szwajcarii – między innymi: XXIX Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, XIII Ogólnopolski Festiwal „Tydzień Talentów w Tarnowie”, Tynieckie Recitale Organowe, Muzyka w Starym Klasztorze w Łodzi-Łagiewnikach, „Tempus Paschale”
w Lublinie, Gliwicki Festiwal Bachowski, III Festiwal Cichej Muzyki w Toruniu, 32 Międzynarodowy Festiwal „Muzyka w Starym Krakowie”, XIX Festiwal Muzyki Dawnej w Zamku Królewskim
w Warszawie, XI Międzynarodowy Festiwal Organowy w Zakopanem, XVI i XVII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Wolsztynie, „Letnie Podgórskie Koncerty”
w Krakowie, V. Festiwal Muzyczny im. Theodora Christopha, koncerty w cyklu „Wieczory Wawelskie” oraz wielokrotnie w festiwalach: „Młodzi Artyści w Krakowie”, Dni Bachowskie, Festiwal de Musique Baroque d’Auvergne (Francja).
W swoim dorobku fonograficznym posiada trzy płyty: debiutancką – solową płytę Ch.S. Binder: Sei Suonate per il Cembalo op.1 (DUX Recording Producers, 2014); Amor Sacro Amor Profano (Ëvoe Records, 2015) nagraną z Europejską Kameralną Orkiestrą Barokową „Il Giardino d’Amore” oraz Słońce zaklęte w dźwiękach Hiszpanii i Włoch (MP-Studio, 2017) zarejestrowaną przez zespół „Ad libitum”, którego jest członkiem.