Duet na dwa fortepiany

Kiedy:
4 Kwiecień 2017@19:00 – 20:00
2017-04-04T19:00:00+02:00
2017-04-04T20:00:00+02:00
Gdzie:
Sala Koncertowa
Kawaleryjska 5
Białystok
Polska

Katarzyna Makal-Żmuda – fortepian
Olga Anikiej – fortepian

Prowadzenie koncertu: dr hab. Tomasz Baranowski

W programie:
Z. Popielski Wariacje na 2 fortepiany
J. Maksymiuk Scherzo grandioso na 2 fortepiany (2015)
S. Rachmaninow Suita nr1 op.5 Fantaisie-Tableaux na 2 fortepiany:
Barcarolle
La nuit…L’amour
Les Larmes
Paques

OLGA ANIKIEJ – absolwentka Filii AMFC w Warszawie w klasie fortepianu prof. Witalisa Raczkiewicza (dyplom z wyróżnieniem). W lipcu 2012 r. uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku. Swoje umiejętności doskonaliła na pianistycznych kursach mistrzowskich w Dusznikach-Zdroju u prof. Tatiany Szebanowej, w Konserwatorium Muzycznym im. P. Czajkowskiego w Moskwie u prof. S. Dorienskiego, w Akademii Muzycznej w Mińsku u prof. W. Szackiego, w Toronto u prof. N. Tiomkin. Brała czynny udział w wielu ogólnopolskich seminariach pianistycznych, pracując pod kierunkiem prof. prof. J. Rose’a, W. Mierżanowa, Lee Kum Singa, J. Marchwińskiego, M. O’Rourke’a i in. Uczestniczyła w Żywym Wydaniu Wszystkich Dzieł Fryderyka Chopina (Warszawa, Białystok 1999r.) oraz w XI Międzynarodowym Turnieju Pianistycznym w Antoninie. Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową. Posiada szeroki i różnorodny repertuar w dziedzinie kameralistyki, obejmujący dzieła pochodzące z różnych okresów stylistycznych. Jako kameralistka koncertowała m.in. z muzykami Opery i Filharmonii Podlaskiej, z zespołem Ars Iuvenum, z członkami kwartetu Camerata i kwartetu im. A. Tansmana. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Sławek A. Wróblewski, Tomasz Tokarczyk, Joanna Nowicka. W lutym 2014 r. wystąpiła na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wykonując II Koncert fortepianowy Wojciecha Kilara z towarzyszeniem Orkiestry symfonicznej UMFC w Białymstoku. (Prawykonanie w Białymstoku). W tym samym roku ukazała się jej pierwsza płyta CD z dziełami S. Rachmaninowa, którą nagrała wspólnie z wiolonczelistą Romanem Hoffmannem. Kolejna płyta wydana w 2015 r. „Liryka wokalna polskich kompozytorów współczesnych” była rezultatem współpracy z wokalistką Hanną Zajączkiewicz.

Katarzyna Makal – Żmuda jest adiunktem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku. W 2014 roku uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego sztuki muzycznej. Studiowała w klasie fortepianu prof. Jerzego Godziszewskiego (AM Bydgoszcz), Marka Drewnowskiego (AM Łódź) i Joanny Domańskiej (AM Katowice). Umiejętności pianistyczne doskonaliła na licznych kursach, pracując pod kierunkiem min. Dominique’a Merlet, Kevina Kennera, Włodzimierza Obidowicza, Roberto Pagano, Josepha Banowetza. Jest Laureatką IV Międzynarodowego Festiwalu Pianistycznego im. Józefa Hofmanna, nagrody dla akompaniatora na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antano Kucingio w Wilnie oraz kilkunastu wyróżnień za akompaniament na konkursach dla uczniów szkół muzycznych. W swoim dorobku artystycznym posiada liczne koncerty, a także nagrania, min. płyta „Polish Violin Sonatas – Żeleński, Noskowski” (MUZA Polskie Nagrania), nagrana z Włodzimierzem Promińskim, otrzymała nominację do nagrody „Fryderyk 2012”. Na płycie „12 pieśni polskich” (Apollo Records) zarejestrowała utwory Zbigniewa Popielskiego – miniatury fortepianowe oraz wspólnie z Aliną Mleczko, nokturn na saksofon i fortepian. Dokonała także nagrania utworów Józefa Kofflera do filmu poświęconego pamięci kompozytora (TVP2). Jest także autorką kilku publikacji z dziedziny pianistyki i kameralistyki fortepianowej. Pełni funkcję prezesa Mazurskiego Stowarzyszenia Muzycznego Camerata. Za działalność artystyczną i pedagogiczną otrzymała szereg nagród i dyplomów uznania.